M. let op zijn geld

Het lijkt de week wel van “let even niet goed op en je bent 25 euro kwijt”.

Dat zit zo :
1) Ik kreeg een email van de strijkdienst dat er 3 dienstencheques geïnd moeten worden. En dat op een moment dat ik geen strijk had binnengedaan. Gelukkig viel mijn euro snel en contacteerde ik de klantendienst. Al snel kreeg ik antwoord dat ze op de verkeerde klant gefactureerd hadden. It wasn’t me. Gelukkig.
2) Ik parkeerde mijn auto en sms’te om te betalen. Ik kreeg op het einde van de betalende periode een sms dat de parkeertijd afloopt. Daarop stuurde ik een sms om zeker de parkeersessie af te sluiten. Dacht ik. In realiteit had ik een nieuwe parkeersessie gestart. P, Q, … wie weet het nog ? De volgende dag (feestdag) weer een sms dat de parkeersessie afloopt : 0 euro. De dag erna opnieuw : nu wel te betalen. Mijn auto stond al die tijd thuis voor de deur en daar valt niet te betalen. Een email en een snelle reactie van de klantendienst later is mijn schuld kwijtgescholden. Mijn fout deze keer. Mea culpa.

Automatische systemen, ik ben daar volledig voor. Maar het zijn nog altijd mensen die ze gebruiken en er kan al eens iets fout gaan. Al goed dat het geen domiciliëringen waren, mijn gedacht.

Leave a Reply